De hongerspelen ~

Spelletjes!
xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 01 okt 2011, 19:53

Sylvian
Hij knikte met een serieus gezicht. 'Daar heb ik jaren op geoefend,' zei hij op niet erg bescheiden toon. 'Ik ben er ook erg trots op.' Hij grijnsde scheef en keek op. 'Sylvian,' zei hij, nadat Ty zichzelf voorgesteld had. Zijn grijns werd iets breder toen hij zijn volgende vraag hoorde. 'Nee,' zei hij. 'Meer een soort zusje.' Kady glimlachte verlegen en keek even naar Sage. Die zag er iets minder intimiderend uit dan Ty. Ze keek op toen de begeleider weer begon te praten en Sylvian deed hetzelfde. 'Wauw,' zei hij. 'Dat ging snel.' Kady glimlachte opnieuw lichtjes en pakte een stuk touw, waarna ze traag probeerde dezelfde knoop te leggen. Sylvian volgde haar voorbeeld, maar binnen no time had hij zijn eigen vingers vast zitten in de lussen van het touw. 'Help,' grinnikte hij, terwijl hij ze weer los probeerde te krijgen.

Robin
Ze blies haar adem uit en perste vervolgens haar lippen op elkaar. De begeleider liet haar los en kwam weer overeind, waarna hij naar Shai liep. 'Rechterop staan,' zei hij en duwde haar in haar rug. 'Benen verder uit elkaar, handen hoger,' somde hij zijn criteria op. Robin krabbelde overeind en schudde haar haren uit haar gezicht. Door de zachte matten had ze zich geen zeer gedaan, maar erg eerlijk vond ze het niet.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 01 okt 2011, 20:29

Ty
De begeleider wierp Sylvian even een afkeurende blik toe. 'Oké, dan. Dat werkt dus niet. We zullen eenvoudig moeten beginnen.' hij keek de groep rond. 'Nu, weet iemand waarom we jullie hier leren knopen te leggen?' vroeg hij vervolgens. Ty perste zijn lippen op elkaar en keek opzij naar Sage, die haar mond opende, weer sloot, en daarna terug opende. 'Strikken,' zei ze zacht. 'In elke arena vind je wel levende wezens. Als er een voedseltekort optreedt, moeten we zelf voor eten zorgen. Een van de manieren om aan eten te komen is jagen. Daarbuiten kunnen mensen natuurlijk ook leven op planten, maar omdat we niet weten of de planten vergiftigd zijn leven we beter op het vlees van andere, levende wezens.' zei ze onzeker. Ty grijnsde. 'Dus dan moeten we leren strikken te leggen, zodat we dieren kunnen vangen.' voegde hij eraan toe. Sage knikte instemmend. De man knikte goedkeurend. 'Oké, we beginnen met een eenvoudige strik. Hij is zeer effectief en daarbij makkelijk te verbergen. Toch zijn er strikken die beter zijn.' Hij keek even naar Sylvian. 'Jij bent duidelijk diegene die het meest moeite heeft met knopen. Ik zal het dus traag uitleggen. Let goed op, tribuut.' hij pakte een nieuw stuk toe en begon traag een strik te maken.

Shai
Ze gehoorzaamde aan alles wat de begeleider haar gebood en keek triomfantelijk voor zich uit. 'Ik voel me sterk.' grinnikte ze. Hanatarou glimlachte onzeker, maar keek om de zoveel tijd angstig naar de begeleider. Blijkbaar vreesde hij er voor dat de man hetzelfde bij hem zou doen als bij Robin. 'Gaat het?' vroeg hij zacht, voorzichtig. Shai keek nieuwsgierig naar de begeleider.
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 02 okt 2011, 10:17

Sylvian
Hij grijnsde schaapachtig toen hij het commentaar van de begeleider hoorde, alsof hij er trots op was zo'n stempel op zich gedrukt te krijgen. Er verscheen een lichte frons in zijn voorhoofd toen hij de woorden van Sage in zijn hoofd herhaalde. 'Vlees kan ook vergiftigd zijn,' zei hij. 'Er zijn genoeg dieren die een gif in hun lichaam hebben om zich te verdedigen tegen jachtdieren. Of een dier is ziek,' zei hij, waarna het hem eindelijk lukte de onhandige knoop los te krijgen. Hij legde het touw snel neer, alsof het hem anders zou bijten, en keek naar wat de begeleider voor deed. Kady had het ondertussen voor elkaar gekregen een knoop te leggen die toch behoorlijk veel leek op de knoop die de begeleider en Ty net gemaakt hadden.

Robin
De begeleider grimaste en keek even naar Hanatarou. 'Als ze pijn heeft zou dat haar eigen schuld zijn,' zei hij kortaf, waarop Robin haar lippen beledigd op elkaar perste. Nee, ze vond die man niet aardig. 'Nog een keer,' zei ze daarom en kneep haar ogen samen. De begeleider glimlachte lichtjes en ging weer voor haar staan. 'Zeker?' vroeg hij, waarop Robin knikte. Hij schoot opnieuw op haar af, maar dit keer wist Robin hem te ontwijken door opzij te springen. Ze grijnsde triomfantelijk en opende haar mond om iets te zeggen, toen ze alsnog door hem gevloerd werd.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 02 okt 2011, 17:52

Ty
De begeleider knikte Sage en Sylvian tevreden toe. 'Het klopt beide.' zei hij, waarna hij zijn volle aandacht op Sylvian vestigde. 'Het is waar dat veel dieren een bepaald gif bevatten om hen tegen vijanden te beschermen. Maar het heeft geen zin als zijn aanvaller enkel vergiftigd wordt als ze hem doodbijten. Dan is het al te laat. Het gif zit meestal in de nagels. Het vlees is volkomen gezond. Bovendien wordt het vergif ook verdampt als het dier gereinigd en gekookt wordt.' hij toonde een touw aan Sylvian. 'Nu, jij bent diegene die het het slechts van allemaal kan. Laten we je eerst een simpele strik aanleren. Pak een touw. Jullie twee,' Hij knikte naar Sage en Kady. 'let goed op en probeer me na te doen.' hij keek tevreden toe hoe Sage een touw pakte en geconcentreerd naar de begeleider keek. 'En ik dan?' Ty keek beledigd toe hoe hij uit de groep werd gestoten. De begeleider zuchtte. 'Jij hebt tot nu toe genoeg talent. Oefen maar even met de moeilijke strikken uit deze handleiding.' hij schoof een dik boek naar Ty toe, die het verwonderd opende. Even leek het alsof hij tegen zijn eis in wou gaan, maar uiteindelijk knikte hij enkel. 'Dit lijkt me een moeilijke.' mompelde hij, waarna hij afwezig een touw pakte en de knoop trachtte na te doen.

Shai
Ze keek beledigd toe hoe de leerkracht zich van haar afwendde om zijn volle aandacht op Robin te vestigen. Dus zo zat dat ineen? 'Ik sta hier voor schut, niet?' vroeg ze zacht. Hanatarou aarzelde even, maar knikte toen. Shai zette haar handen beledigd in haar zij en keek afkeurend naar de begeleider. 'Wij hebben er niets aan als jij je enkel met haar bezig wil houden.' zei ze, waarbij ze naar Robin knikte. 'In dat geval kunnen we evengoed ergens anders naartoe gaan waar ze ons tenminste wel opleiden.' ze keek de man met samengeknepen ogen aan. 'Ik heb geen zin om alleen maar een beetje passief toe te kijken hoe jij je enkel met haar bezig houdt!'
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 02 okt 2011, 18:12

Sylvian
Hij haalde zijn schouders op, maar zei niets meer. In plaats daarvan pakte hij weer een stuk touw en trok hij hier kort aan. Kady volgde zijn voorbeeld en ging wat verzitten, omdat ze een houten kont kreeg van de vloer. Heel even keek Sylvian naar het boek. 'Wie heeft al die knopen bedacht? Want diegene moet een heel saai leven hebben gehad,' meende hij met een scheve grijns. Vervolgens trok hij zijn gezicht weer in de plooi, bang dat de begeleider anders een nog grotere hekel aan hem zou krijgen. Hij moest hier ten slotte nog wel iets van leren.

Robin/begeleider
De begeleider keek verstoord op toen hij Shai en Hanatarou hoorde en hij schudde kort zijn hoofd. 'Waarom zou ik aandacht aan jullie besteden als jullie niet eens iets van mijn les leren?' vroeg hij spottend, waarna hij Shai onderuit haalde zodra ze haar verdedigingshouding had laten varen.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 06 okt 2011, 07:15

Ty
De begeleider en keek een lange tijd naar Sylvian. 'Je start al goed,' merkte hij tevreden op. Zodra hij een opmerking over de auteur van het boek maakte, keek hij opzij. Ty bleef strak naar het boek kijken, al waren zijn ogen koud geworden. Ze straalden slechts weinig emotie uit, maar iemand die Ty echt kende zou begrijpen dat het onderwerp gevoelig bij hem lag. Hij keek niet op toen hij reageerde. 'Dit boek heeft meerdere auteurs. De hoofdauteur kwam uit mijn district. Hij was een jager die altijd met strikken werkte. Maar op een dag werd hij veroordeeld voor het hele district, en ook voor de ogen van zijn vrouw, zoon en dochter.' Hij kneep zijn ogen samen toen hij Sage's blik op zijn rug voelde branden. 'Ik ga wat drinken,' was het enige dat hij eruit bracht voor hij zich omdraaide en wegliep. Sage keek gekweld opzij naar Sylvian. 'De hoofdauteur van dat boek was zijn vader.' fluisterde ze.

Sage
Ze keek geërgerd naar hem op. 'Oh, dus je bent zo'n begeleider die enkel om de beroepstribuutjes geeft?' vroeg ze spottend. Toen hij op haar af schoot nam ze vliegensvlug haar verdedigende houding weer aan. Haar hand vond de inham tussen zijn kin en keen en ze duwde zijn hoofd naar boven. Verdere handelingen waren echter te laat. Ze voelde hoe haar voeten de grip op de grond verloren en viel op de grond. Hanatarou keek geschrokken toe.
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 06 okt 2011, 19:57

Sylvian
Hij grijnsde. 'Goh, dankje,' zei hij op opgewekte toon. Toen hij de verandering in Ty's houding opmerkte keek hij verbaasd op. Hij luisterde zonder iets te zeggen naar zijn korte verhaal en keek vervolgens fronsend naar Sage. 'Oh,' zei hij toen ze vertelde dat het Ty's vader was geweest. 'Tja,' zei hij vervolgens traag. 'Dat is- klote,' bracht hij uiteindelijk uit, omdat hij niet wist wat hij anders moest zeggen. Daarna pas drong het tot hem door wat hij over de hoofd-auteur gezegd had. Hij beet op zijn lip en vloekte gedempt. Dat had hij weer mooi gedaan. Hij kon niet met tegenslagen of slecht nieuws overweg, hij probeerde het gewoon zo snel mogelijk weer te vergeten. Hij richtte zijn blik weer op het stuk touw in zijn handen. De knoop was nu alsnog mislukt, omdat hij zonder het door te hebben van alles met dat kleine, stomme stukje uitgehaald had. Kady keek even kort naar Sylvian en vervolgens naar Sage, waarna ze een voorzichtige glimlach uit probeerde. Toch lukte het haar niet iets te verzinnen om de stemming weer om te gooien.

Robin en Begeleiderman
Hij snoof en keek met duidelijke minachting naar Shai. 'Als ik het me goed herinner ben jij zelf ook een beroeps,' zei hij. 'Bovendien doelde ik meer op het feit dat je meten weer je verdedigingshouding liet varen, terwijl ik net met haar heb laten zien dat dat hetgene is dat je absoluut niet moet doen,' beet hij haar toe, waarbij hij even over de plek waar ze hem geraakt had wreef. 'Je bent in ieder geval iets minder belabberd,' merkte hij op, wat Robin beledigd deed snuiven. 'Ik ben er nog, hoor,' mompelde ze, maar wel zo zacht dat hij haar niet kon verstaan.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 09 okt 2011, 12:26

Oké, nu weet ik niet wat ik moet doen met Ty TT__TT
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 09 okt 2011, 16:23

Ehm, ehm-
wacht!

Sterre Slean
Het kleine meisje liep met verassend grote en zelfverzekerde passen richting de kleine tafel waar alle tributen wat eten of drinken konden pakken. In haar ogen lag nog steeds dezelfde woede die bij de boete te zien was geweest en het zag ernaar uit dat die niet zou verdwijnen. Ze haatte deze hele schijnvertoning, waarin iedereen plotseling helemaal verwend werd met alle denkbare overbodige luxe. Die stomme douches, alle kleren, het eten. Ze hadden zelfs duizenden verschillende drankjes. Ze bleef bij de tafel staan en pakte een plastic bekertje met water- geen glazen, ze zouden immers niet willen dat één van de tributen een ongelukje kreeg.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 09 okt 2011, 17:59

Ty
De woede die eerder door zijn bloedvaten schoot als adrenaline, was afgekoeld. Hij haalde vermoeid een hand door zijn goudblonde haren, die nu verward kwamen te zitten. Het was niet eerlijk. Het Capitool had zijn vader vermoord, en nu waren ze ook van plan een einde aan zijn leven te maken? Hij kauwde verveeld op zijn onderlip terwijl hij een flesje water van de tafel pakte en de dop eraf draaide. Zijn blik gleed langzaam over de verschillende afdelingen van de trainingsruimte. Ze hadden hier werkelijk alles, bemerkte hij met een grimas. Hij nam een slok van het water en leunde tegen de tafel aan slaakte een zucht.

Shai
'Dat komt misschien omdat ik vroeger lessen zelfverdediging kreeg.' zei ze kortaf. 'Dat betekent dat mensen me opleerden van die enge mannen zoals jou van me af te slaan.' ze grijnsde uitdagend naar hem.
Afbeelding

Plaats reactie