De hongerspelen ~

Spelletjes!
Plaats reactie
xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 20 sep 2011, 18:59

Mij maakt het niet uit ^^

Ik weet alleen dat ik nu eigenlijk moet leren voor mijn kutfrans. 12 pagina's werkwoorden? o.o
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 20 sep 2011, 19:04

>.>
How cruel
Ik heb net drie hoofdstukken Spaans moeten leren >.>
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 20 sep 2011, 19:04

Ja, ik moet het vrijdag kennen...
En ik kreeg het vandaag <_<
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 20 sep 2011, 19:06

o.o
Da's kortdag x]
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 20 sep 2011, 19:08

Uhu... TT__TT
Afbeelding

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 24 sep 2011, 09:05

Ty
De begeleider rechtte zijn rug, zodat hij enigszins groter leek. Ty moest immers bekennen dat hij minstens een kop groter was. 'Goed, stelletje nietsnutten.' begon de man, wat er voor zorgde dat Ty onmiddellijk op zijn tenen werd getrapt. Dit liet hij echter niet doorschijnen. In de plaats daarvan keek hij de man onverschillig en koel aan. 'Als jullie in de arena zitten, en het enigszins enkele dagen weten te overleven, worden jullie al snel geconfronteerd met,' hij keek de groep rond, alsof hij verwachtte dat iemand zijn zin afmaakte. 'Voedseltekort,' zei Ty kalm. Sage ging dicht tegen Ty aan zitten, die glimlachend opzij keek. 'Ja, voedseltekort.' snoof de begeleider. 'Omdat niet alle planten eetbaar zijn, en er ook vergiftiging kan optreden in de arena, is het noodzakelijk dat jullie leren jagen op de dieren die in het Spel leven. Een eenvoudige manier om dieren te vangen is het leggen van strikken.' vervolgde hij. Ty knikte rustig. 'Dus u zal ons leren hoe wij, nietsnutten, strikken moeten leggen.' Hij legde de nadruk met opzet op het woord 'nietsnutten', waardoor het nogal spottend overkwam. De begeleider gromde. 'Normaal zijn het altijd de beroepstributen die zo arrogant doen, maar dit jaar is het blijkbaar een tribuut van het armste district van heel Panem.' hij schudde zijn hoofd afkeurend. Ty's gezicht werd hard. 'Vergelijk me alsjeblieft niet met een beroepstribuut. Ik ben lang niet zo bekakt als zij zijn.' mompelde hij. Sage keek zwijgend naar de knopen, onzeker. Ty zuchtte, nam een touw vast en legde daar een ingewikkelde strik in. 'Zo,' zei hij.

Shai
Ze tuitte haar lippen geïnteresseerd en keek naar de begeleider, die haar voorhoofd fronste. 'Is dat zo?' vroeg ze peinzend. De jongen knikte onzeker. Shai glimlachte zwak. In de eerste instantie had ze verwacht dat de vrouw verbeten zou reageren, maar dit bleek dus niet het geval te zijn. 'Wat is je naam?' vroeg de begeleider geïnteresseerd. De jongen leek te schrikken. 'H-hanatarou,' stotterde hij. Shai's gezicht klaarde op. 'Jongenstribuut van district 9, niet?' vroeg ze vriendelijk. De jongen keek haar verbaasd aan, maar knikte toen verlegen. Shai kwam overeind en liep naar hem toe. 'Shai, district 1. Aangenaam,' ze stak haar hand naar hem uit. Hanatarou aarzelde even, maar nam haar hand toen aan.
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 24 sep 2011, 18:08

Hele reactie getypt, gaat internet dicht. Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen D8

Sylvian
Hij moest moeite doen zijn gezicht in de plooi te houden terwijl hij naar de woordwisseling tussen Ty en de begeleider luisterde. Het was duidelijk dat, als het gemogen had, ze een echte ruzie waren begonnen. Maar omdat het een ongeschreven regel was dat de begeleiders de tributen met respect moesten behandelen, bleef het hierbij. En hij vond het behoorlijk grappig om aan te horen. Toen Ty zonder moeite en binnen een paar tellen een ingewikkeld uitziende knoop in een stuk touw legde, keek hij onder de indruk toe. Het was duidelijk dat hij sterker was dan de meeste tributen die uit district 12 kwamen, maar toch weigerde hij koppig hem als concurrent te zien. Dat wilde hij zo lang mogelijk uitstellen. Kady leek iets minder subtiel dan Sylvian te zijn, en keek met grote ogen naar Ty's handen, alsof die zojuist een wonder verricht hadden in plaats van een knoop gelegd. Sylvian grijnsde nu toch lichtjes en pakte een stuk touw, waar hij kort na keek. Omdat zijn kennis over knopen bijzonder klein was, legde hij er een simpele veterstrik in. Vervolgens legde hij de strik met een bloedserieuze uitdrukking op zijn gezicht naast de knoop van Ty.

Robin
Ze keek naar de man en bij het zien van de lengte- en eigenlijk vooral de breedte - van de begeleider, sloegen de twijfels toe. 'N-nou,' begon ze aarzelend. De begeleider nam dat als een ja aan en hij nam haar aan haar arm mee naar een mat. Shit, schoot er door haar gedachten. Ze bleef onzeker staan, terwijl de begeleider tegenover haar ging staan. 'Heb je veel ervaring met worstelen?' vroeg hij op kalme toon; niet bijzonder vriendelijk, maar ook niet gemeen. 'Nee,' antwoordde Robin naar waarheid.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 27 sep 2011, 20:25

Ty
In tegenstelling tot Sylvian slaagde hij er minder goed in zijn emoties te onderdrukken. ZIjn mondhoeken krulden zich automatisch op tot een kleine grijns, die hij tevergeefs had geprobeerd te onderdrukken. Sage keek even twijfelend van de twee knopen voor ze er zelf een pakte. De begeleider had, zodra Ty zijn knoop had neergelegd, het stuk touw van de grond gericht. Op dit moment bestudeerde hij de strik nauwkeurig. 'Niet slecht,' mompelde hij uiteindelijk, al was hij duidelijk teleurgesteld. 'Mag ik vragen waar je dat van kent? Je weet dat geen enkele tribuut zich mag voorbereiden voor de Spelen.' hij kneep zijn ogen wantrouwig samen. Ty, echter, had zijn antwoord al lang klaar. 'Mijn vader heeft het me geleerd toen ik nog jong was. Hij had het altijd een leuke bezigheid gevonden.' In feite had dit niets met zijn vader te maken. Die was al overleden voordat hij begon met jagen. Alle fijne kneepjes van zulke strikken had hij van andere jagers geleerd. Om zelf vallen uit te vinden, was hij echter nooit talentvol genoeg geweest. De begeleider knikte, draaide zich om en liep weer naar zijn plek. 'Goed, ik zal het eerst voordoen. Daarna mogen jullie het proberen.' begon hij. Ty draaide zich geamuseerd naar de man toe. De training kon van start gaan.

Shai
Zodra hij haar hand had vastgenomen, werd haar glimlach breder. Even keek ze om naar de vrouw, maar die schudde haar hoofd. 'Oké, laten we ergens anders heen gaan.' zei ze tevreden. Even keek ze besluiteloos om zich heen, voor ze de worstelen-afdeling opmerkte. Het viel te proberen. Zonder verder nog te aarzelen trok ze Hanatarou mee naar het onderdeel. Ze begroette het meisje, Robin, dat daar al stond vriendelijk en keek toen naar de begeleider.
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 28 sep 2011, 19:49

Sylvian
Hij keek kort omhoog naar de begeleider, voor hij zijn handen ontspannen in zijn schoot legde en hij naar de stukken touw voor zich op de mat keek. Bij het horen van het 'Niet slecht,' keerde zijn grijns weer terug en hij keek kort naar Ty. Vervolgens kreeg hij zijn gezicht terug in de plooi en hij keek naar de begeleider. 'Laat maar zien dan,' zei hij opgewekt, blij dat ze konden beginnen. Hij was hier immers om dingen te leren. Kady ging wat verzitten en frunnikte een klein beetje zenuwachtig aan de veters van haar schoen en Sylvian glimlachte lichtjes. Hij wist dat ze zich altijd ongemakkelijk voelde in de buurt van mensen die ze nog niet kende. Hij zuchtte gedempt en rekte zich uit.

Robin
'Dan beginnen we simpel,' zei de man en Robin knikte traag, waarna ze een vluchtige glimlach naar Shai wierp. Net op dat moment schoot de man op haar af en had haar binnen één seconde op de grond gewerkt. Robin hapte verrast naar adem en kreunde gedempt. 'Au,' zei ze, al had ze zich niet echt zeer gedaan. 'Altijd je aandacht bij het gevecht houden,' zei de begeleider streng.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 30 sep 2011, 07:29

Ty
'Dat is de mooiste strik die ik ooit heb gezien.' zei Ty met een zwakke grijns, doelend op de knoop van Sylvian. 'Ik heb je gisteren al enkele keren gezien, maar ik geloof niet dat ik me al voorgesteld heb. Ik ben Ty.' hij knikte vriendelijk. Sage wist er een onzeker glimlachje uit te persen. 'En dat is je vriendin?' vroeg hij vervolgens, al was het meer een constatering. Zijn blik gleed even opzij naar Kady en hij stak zijn hand even op. Sage keek voorzichtig naar de begeleider, die al begonnen was een vreemde knoop in een touw te leggen. Ook Ty keek nu opzij naar de begeleider. De strik was af. 'Doe dit maar na.' zei de begeleider nors, waarbij hij de vier tributen een voor een een priemende blik toewierp. Ty voelde hoe Sage naast hem ineen kromp, maar glimlachte enkel. 'Met plezier,' zei hij, waarbij hij een knoop pakte en daar precies dezelfde strik in legde. De begeleider gromde geïrriteerd, maar wendde zich toen tot de andere tributen.

Shai
Ze ging onmiddellijk in een verdedigde houding staan toen de begeleider Robin neerhaalde en kneep haar ogen tot spleetjes. Ze had nooit leren vechten, en al helemaal niet op lichamelijk gebied. Volgens de dokters uit haar district was haar lichaam daar veel te zwak voor. Hanatarou keek geschrokken naar Robin voor hij bij de begeleider weg deinsde. Shai kreunde. 'Ik heb alleen geleerd me te verdedigen tegen opdringerige types. Verder niets.'
Afbeelding

Plaats reactie