Furie

Spelletjes!
Plaats reactie
xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Furie

Bericht door xHolyPoepiesaus » 12 jul 2010, 20:26

[strike]Credits:
- Furie van Chris Wooding
- Lena's idee er een spel van te maken xd[/strike]


Ik zat in kleermakerszit in de badkamer, de enige kamer in dit huis die op slot kon. Voor me lag een kommetje, een doosje lucifers, een veer, een twijgje, een pluk kattenhaar, een ui en een schaar. Ik ging het doen. Ik ging het ritueel uitvoeren waarmee ik, volgens de geruchten, in Furie zou komen. Ik geloofde er niet in. Niet echt tenminste. Ik deed het alleen om iets te bewijzen. Om te bewijzen aan mijn vrienden dat ik niet bang was en dat dit allemaal gewoon nep was. Iets om kinderen mee bang te maken, zoals zoveel dingen. Met trillende handen pakte ik de veer op en legde die in het bakje. Het twijgje volgde en ik pakte de ui op. Een traan, dat was het volgende ingrediënt. Omdat ik niets anders kon verzinnen deed ik het maar zo. Ik pelde met mijn vingers de schil eraf en brak de ui in twee helften, die ik vervolgens dicht bij mijn gezicht hield. Mijn ogen begonnen vrijwel meteen te tranen en ik liet er één in het kommetje druppen. Vervolgens gooide ik het plukje kattenhaar, bij de buren gevonden, erbij. Ik pakte de schaar en knipte een lok van mijn bruine, stijle haar af, die ik er bij gooide. Nu alleen nog in de brand steken. Ik streek de lucifer langs het doosje en hield deze bij de pluk kattenhaar, die gewillig in brand vloog. Ondanks het feit dat ik het onzin vond, voor een deel, gierde de adrenaline door mijn lijf van angst en keek ik op bij elk geluidje dat ik hoorde. 'Lange Jake, kom me halen' fluisterde ik met trillende stem. 'Lange Jake, kom me halen' herhaalde ik, iets harder. Zes keer. Zes keer moest ik de zin herhalen en dan was het ritueel klaar. 'Lange Jake, kom me halen' mijn stem klonk vaster en harder nu. 'Lange Jake, kom me halen!' Ik schreeuwde nu bijna. 'Lange Jake, kom me halen!' riep ik opnieuw. Nog één keer. 'Lange Jake, kom me halen!' De zesde keer. Nu was er geen weg meer terug. Ik bleef doodstil zitten, maar er gebeurde niets. Er verscheen onwillekeurig een grijns op mijn gezicht. Zie je wel? Dacht ik. Zie je wel? Er is helemaal niets. Ik stond op en gooide de inhoud van het bakje weg. Ik haalde de deur van het slot en wilde de lucifers wegleggen toen ik iets hoorde. Zacht getrippel, alsof duizenden rattenpootjes over de vloer krasten. Het bezorgde me de rillingen, die vanaf mijn nek via mijn rug naar beneden liepen. Het hield even onverwacht op als hoe het begonnen was en ik dwong mezelf te ontspannen. Dit zou niet de eerste keer zijn dat we ratten op zolder hadden zitten. Net toen ik de deur wilde opende zag ik in een flits iets in mijn ooghoek bewegen. Ik draaide me vliegensvlug om, met mijn hart in mijn keel. Op dat moment hoorde ik mijn moeder binnenkomen. Het gespannen gevoel viel meteen weg en ik zei in gedachten tegen mezelf dat ik me aanstelde. Hoe zou iemand hier binnen kunnen komen zonder sleutel? Er was helemaal niemand in de badkamer, op mezelf na. Ik groette mijn moeder en liep vervolgens naar mijn kamer om te gaan slapen- ik had mijn pyjama al aan. Ik antwoordde niet op de vraag van mijn moeder waarom er een bakje en lucifers in de badkamer lagen. Plotselinge vermoeidheid had me overvallen en ik wilde alleen nog maar slapen. Het duurde dan ook niet lang voor ik wegzakte en in slaap viel.
Toen ik de volgende ochtend mijn ogen opende wist ik dat er iets mis was. Ik lag niet meer in mijn kamer. Ik was in Furie.

Uitleg
Alle kinderen hebben weleens van de comic Furie gehoord. Hierin komen kinderen voor die aan allerlei gevaren en monsters moeten zien te ontsnappen. Of dit ook lukt hangt per personage af. De strip wordt op een aparte manier verteld. Dan lees je over een jongen die nog net weet te ontsnappen aan een chittar, dan springt het ineens over naar een andere plek en kom je er soms nooit achter wat er met die jongen gebeurd is. De geruchten gaan dat de kinderen die in Furie voorkomen echt zijn. Deze geruchten zijn waar. De kinderen uit Furie hebben een ritueel uitgevoerd waarmee ze in Furie terecht zijn gekomen. Dit ritueel lees je in de intro, maar het komt hier beneden nog eens overzichtelijk te staan. Furie bestaat uit verschillende domeinen. In het spel is er maar één domein. Omdat dat makkelijker spelen is en ik over andere domeinen te weinig weet. Je speelt een F en een M, die beide in de klokkentoren terecht komen, zoals dit domein genoemd is.
De Klokkentoren bestaat uit verscheidene kamers. In een grote hal is een schuilplaats gemaakt door kinderen, waar ze veilig zijn voor gevaren. Er zijn meerdere uitgangen die allen naar iets anders leidden.


De Noorduitgang:
Aan de andere kant van deze deur is een lange, gammele brug die leidt naar een soort trog. Hierin staat altijd spoeling klaar. Spoeling is de naam die de kinderen in Furie gegeven hebben aan hun enige voedsel in de klokkentoren: een bruine, stinkende brei die bijna niet te eten is. Ook staan er altijd kommen klaar voor nieuwkomers. Er is meestal net genoeg spoeling om de kinderen in leven te houden, maar net te weinig om ondervoeding te voorkomen.

De Zuiduitgang:
Deze uitgang leidt naar een grote ruimte, die overgestoken moet worden om bij de menagerie te komen. Hier leeft de tijdbewaarder: een soort mens dat allerlei 'speeltjes' maakt in de bovenste verdieping. Deze speeltjes zijn voornamelijk robotten. Hij gebruikt de chittars, een klein mechanisch wezentje die zijn naam te danken heeft aan het geluid wat hij maakt, om deze te onderhouden. Chittars dwalen overal rond (behalve in de schuilplaats van de kinderen) en zuigen de tijd uit mensen. Dit houdt in dat als ze je te pakken krijgen, je óf in een skelet veranderd óf je hem op tijd genoeg weg kan slaan en met een beetje geluk pas tachtig bent. De tijd die ze opzuigen slaan ze op in een soort kristallen, die onder een klepje in hun rug zitten. Met deze kristallen brengt de tijdbewaarder zijn wezens tot leven. De menagerie ziet eruit als een soort kermis. Er draait muziek, die vals klinkt en op de draaimolen zitten bewegende dieren. De roofdieren kijken meestal boos en de prooien doodsbang. Met trappen kun je omhoog komen naar de eerste verdieping. Hier liggen witte kaartjes verspreid, die gebruikt kunnen worden om met de trein (hiermee ben je ook aangekomen) thuis te komen, of in elk ander gebied dat je in gedachten hebt. Door de chittars en de andere gevaarlijke wezens die er voorkomen zijn deze echter moeilijk te pakken te krijgen.


Knagers.

Deze komen eigenlijk niet in dit domein voor, maar dit is gewoon een spel (:
Knagers lijken op een soort kleine krokodillen. Ze hebben geen zicht, alleen bleke, witte ogen, omdat ze in het donker waar ze leven toch niets kunnen zien. Ze hebben grote tanden waarmee ze je makkelijk in stukken kunnen scheuren. Door hun staart heen en weer te rammelen en de terugkaatsingen van dit geluid op te vangen vinden ze zich een weg door hun omgeving. Als je ze dus tegenkomt kun je het best zo stil mogelijk blijven staan of heel langzaam bewegen, zodat ze je niet opmerken.


Het ritueel.
- Doe een veer, een twijgje, een pluk kattenhaar, een traan en een pluk van je eigen haar in een kommetje.
- Verbrand dit
- Zeg, voor het vuur weer dooft, de volgende zin zes keer hardop: Lange Jake, kom me halen

Invullen

Naam: [Voor én achternaam]
Leeftijd: [15 - 19]
Geslacht: [F én M]
Uiterlijk: [Plaatje]
Reden uitvoering van het ritueel:
Extra:
Speelt:


Spelers
Naam: Demi Wood
Leeftijd: 16
Geslacht: F
Uiterlijk: http://xexistence.deviantart.com/favourites/#/d2yevrg
Reden uitvoering van het ritueel: Ze had een aantal vriendinnen uitgenodigd om bij haar te blijven slapen, omdat haar ouders die nacht weg zouden zijn. Nadat ze een horrorfilm gekeken hadden kwam één van hen op het idee het ritueel uit te voeren en de rest van de groep had ingestemd. Echter, Lange Jake heeft alleen Demi opgehaald en de rest van haar vriendinnen achtergelaten.
Extra: Ze is voor maar één ding echt bang en dat is het donker. Haar moeder is gescheiden en heeft net een nieuwe vriend, waardoor ze vaak weg zijn met zijn tweetjes en Demi de gelegenheid geven vriendinnen uit te nodigen.
Speelt: Fl7oor

Naam: Dave Six
Leeftijd: 17
Geslacht: M
Uiterlijk: http://xexistence.deviantart.com/favourites/#/d1n9jzb
Reden uitvoering van het ritueel: Hij was zijn saaie leven zat en zag dit als een uitdaging.
Extra: ehhh- xd
Speelt: Fl7oor

Naam: Kaito Sintle
Leeftijd: 18
Geslacht: M
Uiterlijk: http://browse.deviantart.com/?order=15& ... 2#/d2rn148
Reden uitvoering van het ritueel: Kaito voelde zich al een lange tijd onderdrukt en opgesloten door zijn pleegouders. Hij is namelijk een wees. Op 15-jarige leeftijd verloor hij zijn ouders bij een auto-ongeluk. Maar dus - Kaito wou vrij zijn en toen hij de roddels over het strip hoorde aarzelde hij niet om het uit te proberen. Hij wist dat hij een risico zou lopen, maar toch nam hij het.
Extra: Kaito kan er erg kil en gemeen uitzien, maar eigenlijk is hij enkel een stil type. Hij praat niet vaak en legt ook nooit sociaal contact. Toch kan hij erg vriendelijk zijn als hij dat wil hij heeft het ritueel eigenlijk ook uitgevoerd omdat zijn beste vriend spoorloos verdwenen was - nadat hij het ritueel uitgevoerd had - en zoekt hem niet.
Speelt: Leenn

Naam: Kerah Travers
Leeftijd: 15
Geslacht: F
Uiterlijk: http://hizuki24.deviantart.com/art/OC-F ... -148571512
Reden uitvoering van het ritueel: Kerah werd uitgedaagd door enkele meisjes uit haar school om het ritueel uit te voeren. Aangezien ze al een lange tijd door de meisjes onderdrukt werd wou ze tonen dat ze inderdaad lef had en ze voerde het ritueel dus uit, in de veronderstelling dat het toch niet zou werken.
Extra: Kerah is een nogal angstig persoontje. Ze rent vaak van haar problemen weg en duikt voor gevaren weg. Hier probeert ze echter verandering in te brengen.
ze heeft hematofobie
Speelt: Leenn

De intro's starten bij het uitvoeren van het ritueel.
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 15 sep 2010, 07:22

Yay.

Kunnen we hier met dit spel starten?
Ik had by the way een ander plaatje voor mijn F.
http://hizuki24.deviantart.com/art/OC-F ... -148571512
Mag ze de oortjes en staart (wel dan maar 1 staart) eenmaal in het strip krijgen?
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 15 sep 2010, 15:18

Ik denk het haast wel xd
People holding grudges should be holding hands.

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 15 sep 2010, 15:42

Kunnen we met dit spel beginnen? ;oo
Zo ja - jij mag beginnen XD
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 15 sep 2010, 15:46

Uhu..
Ik begin zo wel mijn intro..ofzo xd
People holding grudges should be holding hands.

xKaasmaatjex
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2010, 19:31

Bericht door xKaasmaatjex » 15 sep 2010, 20:04

met dit spel wil ik ook nog meedoen hoor!
maar dan vul ik morgen ofzo mijn lijstjes wel in...

xFairytale
Diamanten lid
Berichten: 12177
Lid geworden op: 29 mei 2010, 08:18

Bericht door xFairytale » 15 sep 2010, 20:44

Again.
Wat is er mis met mijn spellen?
Serieus, je bent übervaag
Afbeelding

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 16 sep 2010, 15:26

Misschien is dat gewoon omdat de meeste van mijn spellen net moeten beginnen xd
Hoe dan ook, ik stuur wel alvast mijn intro.

Demi - Intro
Vier meisjes die in een kring in haar kamer zaten. In het midden stond een grote kom. Demi, het meisje met de wilderige bruine haren dat een comic in haar handen had, probeerde de zenuwen die door haar lijf gierden onder controle te krijgen. Ze was niet de enige. Vera, degene die dit allemaal bedacht had, leek de enige te zijn die niet zat te bibberen van angst. 'Oké, nog één keer controleren. Demi, lees de ingrediënten nog eens voor' Beval ze. 'Een veer, twijgje, kattenhaar, traan en een pluk van je eigen haar.' Het kostte haar moeite haar stem niet te laten trillen. Als de rest niet had ingestemd, dan had ze zoiets nooit gedaan. Daar was ze veel te schijterig voor. 'Mooi, heeft iedereen dat bij zich?' Vroeg Vera en keek de groep rond. Er werd wat onzeker geknikt en er verscheen een brede glimlach op Vera's gezicht. 'Weet je zeker dat we alles in dezelfde kom kunnen doen?' Vroeg een stem. Nora. 'Tuurlijk. Wat maakt het voor verschil als we alles bij elkaar gooien of ieder onze eigen kom nemen?' Zei Vera. 'Bovendien scheelt het afwas' 'Alsof we ons om zoiets zorgen zullen maken als we straks in Furie zitten' Zei Kate snuivend. 'Kom op, jullie geloven die roddels toch niet echt?' Vroeg Vera lachend. 'Als je het niet gelooft, waarom doen we dit dan?' Vera rolde haar ogen. 'Voor de kick natuurlijk. Kom op, jongens, dit is spannend!' Zei ze opgetogen. 'Genoeg gepraat' Zei ze vervolgens. Iedereen was meteen stil en ze keek de cirkel rond. Haar blik bleef even op Demi hangen. Het was al heel lang duidelijk dat zij degene was van de vier meiden die altijd als eerste terugkrabbelde. Demi rechtte haar rug en stak haar kin naar voren. Nu niet. Dit zou ze gewoon doen. Vera had gelijk, Furie was niet meer dan een rare strip. Niks echte kinderen. 'Eerst de veer' Zei ze en vier handen gooiden gehoorzaam ieder hun eigen gevonden veer in de kom. Het twijgje en de pluk kattenhaar volgden zonder dat Vera iets hoefde te zeggen en ze liet een ui rondgaan, waarmee iedereen een traan tevoorschijn toverde. Toen de schaar gepakt werd knipte iedereen een pluk haar los (Kate had hier het meeste moeite heen, als degene met de mooie, wilde blonde krullen) en Vera gooide er een brandende lucifer bij, waardoor alles in de brand schoot. 'Tegelijk' Zei ze, zonder te hoeven uitleggen wat ze daarmee bedoelde. 'Lange Jake, kom me halen' Zei de groep in koor. Demi slikte het opkomende, misselijke gevoel in haar maag weg. Doorgaan, niet terugkrabbelen. Het waren maar roddels, het ging alleen om de kick. 'Lange Jake, kom me halen' Ze wilde niet meer. Ze vond het doodeng. Ze wilde terug, stoppen. 'Lange Jake, kom me halen' De tranen sprongen in haar ogen, ook al probeerde ze dat nog zo te voorkomen. 'Lange Jake, kom me halen' Ze wilde de kom omver gooien, het vuur blussen. 'Lange Jake, kom me halen' Het vuur. Zou er een manier zijn waarop ze het vuur ongezien kon uitblazen. 'Lange Jake, kom me halen' Haar ogen werden groot. Zes keer. Ze had het zes keer gezegd. Er was geen weg meer terug. Ze keek de groep rond en zag dat ze niet de enige was die het eng had gevonden. Vera lachte. 'Zie je? Er gebeurt helemaal n-' Het geschreeuw van de drie andere meiden toen het licht plotseling uitviel overstemde de rest van haar zin. 'Wie heeft het licht uit gedaan?' Vroeg Nora benauwd. 'Vera, dit is niet leuk meer!' 'Laat iemand het licht weer aan doen!' Iedereen viel stil toen het geluid van kleine rattenpootjes die over de houten vloer krasten de kamer vulde. 'Ik ben bang' Piepte Demi angstig, maar het volgende moment sprong het licht weer aan. Alle ogen schoten naar de lichtschakelaar, die Vera zojuist omgeklikt had. Ze stond daar met een brede grijns en het volgende moment barstte iedereen in lachen uit. Iedereen behalve Demi, die nog steeds angstig de kamer rond keek.
People holding grudges should be holding hands.

xKaasmaatjex
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2010, 19:31

IK STOP

Bericht door xKaasmaatjex » 16 sep 2010, 16:20

guys...
ik denk dat ik ga stoppen...
ik vind dit forum een beetje onoverzichtelijk en ik kan niet elke dag reageren, waardoor ik achter ga lopen met alle spellen...
sorry...

xx. Sanne

xHolyPoepiesaus
Diamanten lid
Berichten: 12078
Lid geworden op: 06 mei 2010, 13:06

Bericht door xHolyPoepiesaus » 16 sep 2010, 16:27

Nooo xd
Wacht- ben je nog online? xd
Want ik wilde in ieder geval even zeggen dat ik morgen wel weer naar school kom...hoop ik xd
People holding grudges should be holding hands.

Plaats reactie